Welkom in uw bibliotheek

Grootste collectie

De bibliotheek van de Antroposofische Vereniging in Nederland bestaat sinds 1925 en is sinds 1958 gevestigd in Riouwstraat 1 te Den Haag. Ze is voor zowel leden- als niet-leden van de Antroposofische Vereniging vrij toegankelijk.

De collectie omvat een vrijwel volledige verzameling van de Nederlandse antroposofische literatuur, en een groot deel van de Duitse en een kleiner deel Engelse literatuur.

Met ongeveer 16.609 boeken,107 dvd’s, verschillende archieven en een tijdschriftarchief met 265 titels en ca. 20 lopende abonnementen is het de grootste antroposofische collectie in Nederland.

Jong geleerd, oud gedaan...

Onze bibliotheek heeft ook kinder-, en jeugdboeken en sprookjes om voor te lezen aan uw kinderen of kleinkinderen.

Uw bibliotheek online

In deze website vindt u de volledige collectie in een makkelijk doorzoekbare catalogus.

Als u lid bent van deze bibliotheek, kunt u inloggen en daarna online boeken en dvd's reserveren. U kunt ze vervolgens ophalen in Den Haag of tegen verzendkosten thuis laten sturen.

Ook kunt u na inloggen de termijn van geleende materialen verlengen.